Det var en gång en påskhelg som hette Duga

  2016-03-28 / 17:08:00 / Allmänt /
Jag har nog liite pms just nu för jag får små nostalgi-tårar i ögonen ibland, men jag är liksom så tacksam och lycklig över mycket i mitt liv just nu. Jag ligger i sängen i mitt rum i Vittene, är här på besök över påsken men åker tillbaka till Stockholm imorrn. Idag har varit en underbar dag här hemma med mamma och pappa och den inleddes med en god frukost à la parmaskinka, lyxknäcke, majskakor, laktosfri färskost, böngroddar och froosh. Sedan satt jag i solen på altanen och virkade min lilla korg/rullade upp tråden till en nystan medan mamma planterade nya blommor och pappa beskar äppleträden. Vårsolen värmde gött och kanske blev jag till och med lite röd om nosen!
 
I fredags hade vi bästa familjedagen någonsin - tv:n var av och vi pratade nonstop i ca 10 timmar om allt mellan himmel och jord med avbrott bara för go mat och påskgodis. Lördagens mest minnesvärda stund var på kvällen då mamma hade lagat sin berömda ugnsbakade lax (skulle kunna äta bara det tills jag dör), och vi (mest jag) tittade på Harry Potter och De Vises Sten, vilket gav nostalgitrippar till tusen. Igår, söndag, så var jag hemma hos Olivia och Andy i Velanda en sväng, åt lite dadelgodisar, hälsade på lilla Alice 2 år och sprang på käre gamle Georg! Efter det åkte jag vidare till Strandgatan och mötte upp Louise. Vi pratade om livet, drack te, planerade cykelsemester i Holland/Belgien till sommarn och hade det gött. Sedan gick vi till Butlers texmexbar, Malin joinade, hon drack en asstor Passionfruit Daiquiri medan jag och Louise åt flottig mexiko-mat. Vi diskuterade Johannas möhippa, bröllopspresent, och vårt eventuella spex-framträdande i flera timmar och jag stormtrivdes. Det var så otroligt superbt och jag älskade verkligen stället, bartendern, stämningen och att få vara hemma i kära Trollhättan och träffa två av mina favoritmänniskor på denna jord!
 
Sedan körde jag hem i käre gamle volvon och summerade dagen på franska för mig själv där i bilen, med en accent som inte alls var fy skam.
 
Mitt liv är så jävla bra just nu. Just precis nu. Borde trycka på paus.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious