Jobbsökandet

  2014-09-09 / 21:02:19 / Allmänt /
Det har snart gått två veckor här i Paris. Jobbsökandet har gått lite långsamt eftersom jag samtidigt pluggat franska, upptäckt staden och försökt skaffa vänner. Dessutom har jag varit lat. Men så blev CV:t till slut klart i helgen, så jag skickade in det på rättning, fick tillbaka det igår morse och skickade då direkt iväg det till företaget som jag tidigare spanat in... och fick svar på en timme. Idag var jag på intervjun, som varade i ungefär fem minuter och sedan sa hon att jag fick jobbet! Fick alltså det första och nästan enda jobbet jag sökte - galet!
 
Jag är lättad samtidigt som jag är nervös, eftersom det är nu jag måste börja prestera... på franska. Eftersom jag börjar jobba imorrn bitti klockan åtta var jag dessutom tvungen att nyss springa ner till mataffären på hörnet köpa mig ett par dyra och inte så snygga blåjeans, eftersom det hör till uniformen. Helt plötsligt har jag gjort mer på en enda dag än på en hel vecka, och fötterna värker efter att ha gått över en mil.
 
Men jag är nöjd. Fett nöjd.


louise

Way to go girl!!! Vad är det för jobb??

2014-09-10 @ 00:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious