Åh gud vad jag älskar fransk mat

  2014-09-26 / 00:23:00 / Allmänt /
Efter jobbet bestämde jag mig för att unna mig en mysig hemmakväll, så jag gick till Picard, som är en mataffär som bara säljer massa jättespännande fryst mat, och köpte mig några macarons. Sedan gick jag till ett av ungefär fem fruktstånd som finns här i kvarteret och köpte grönsaker som jag sedan stekte upp med potatis och gudomligt god harissa som jag har hittat på tub(!). Jag bara älskar utbudet i storstäder, och mitt nästa utflyktsmål kommer därför bli den beryktade mataffären E. Leclerc som tydligen ligger på promenadavstånd härifrån. Det finns även ett Marks and Spencer precis vid mitt jobb, så allt som kan tänkas saknas i franska affärer finns definitivt där (för ja, jag har redan rekat varenda hylla). Jag sprang också förbi en ostaffär här precis runt hörnet härom dagen som jag bara måste kolla in, eftersom ostar av alla de slag har blivit mitt nya lördagsgodis, det vill säga att jag äter det ungefär varje dag.
 
För övrigt kom en ny kille till jobbet idag, han är amerikan och verkar väldigt sympatisk, och wohoo, han sa att jag inte hade någon accent alls! När vi pratade engelska alltså.. Jag själv vet ju att det beror helt på dagsformen och på huruvida personen jag pratar med är en native speaker eller inte, men wohoo!
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious