Jag bor numera i Paris

  2014-08-24 / 10:42:42 / Allmänt /
Det är helt otroligt. För 25 minuter sedan steg jag in i min nya lägenhet i Paris och den är helt enkelt perfekt. Inte en kvadratmeter för mycket, men inte heller för lite. För allt jag behöver finns, allt jag äger får plats och dessutom tror jag bannemig att det skulle gå att klämma in tre gäster här också, ifall det nu skulle behövas? 
 
20 dagar har gått sedan jag i nervös ovisshet åkte ner till södra Frankrike. Nu sitter jag här i min (!) lägenhet efter att dessutom ha hunnit med en släng av precis det jag ville göra innan Paris, nämligen lite smutsigt jobb på franska landsbygden. Jag gjorde alltså workaway, vilket i mitt fall innebar att bo i tält mitt ute i ingenstans med några mysiga engelsmän och andra workawayers från hela världen, spendera fem timmar om dagen fem dagar i veckan med att bygga en husgrund i utbyte mot att få äta som en gud. Det där ska jag så göra om! Underbart koncept! Liksom couchsurfing, vilket jag också bara måste göra igen. 
 
Summa summarum - det går bra nu.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious