Flytt till Frankrike

  2014-08-05 / 23:24:00 / Allmänt /
Dag två på semestern i södra Frankrike med lilla mamma och vi har redan ätit både foie gras (gåslever) och ostron, vilket väl är bland det lyxigaste man kan äta har jag hört. Här kostar det ungefär som ett vanligt restaurangbesök i Sverige dock, so no biggie. Maten har hittills varit, generellt sett, gudomlig. Allt smakar precis som det ska och lite till, kvalité verkar vara en självklarhet och jag bara äääter med ett stort brett flin.
 
Vad gäller jobb och boende, eller framtiden överhuvudtaget efter semestern, så hoppas jag just nu på att få boende i Paris från och med september. Det är en specifik annons jag tänker på - inneboende med tre andra tjejer i en ljus och fräsch lägenhet för bara typ 5000 i månaden, och även om jag egentligen inte bryr mig om nästan någonting förutom att få ett tak över huvudet just nu så håller jag tummarna för den där så hårt att det gör ont. Innan jag drar till Paris vill jag dock plocka lite frukt eller åtminstone leva lite lantliv här i söder först, även om det inte ger någon lön. Det verkar dock lite knepigt att tajma skördetiderna, för som det ser ut nu är jag både för sent och för tidigt ute... mm, vi jobbar fortfarande på det där.
 
Hur som helst har en stor vikt lyfts från mina axlar sedan jag åkte, stressen av att snart åka, att snart lämna tryggheten för ovissheten och att bara ha is i magen hela tiden var som en molande värk, och ack så skönt det är att ha blivit av med den!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious