en liten poäng

  2009-01-17 / 22:41:52 / Allmänt /
det som finns att läsa här, är saker som jag vill ha sagt.. antingen till omvärlden, eller bara för att få det ur mig. men saken är den att ibland finns det folk som säger det jag vill säga på ett så bra sätt att jag inte ens ska försöka göra om deras bravad. därför står säkert bara hälften av allt jag vill säga här..

winston churchill sa en smart sak en gång, den har lite med dagens poäng att göra så här kommer den:

"ett spontant tal tar tre veckor att förbereda."

och om man på allvar tänker på den meningen så säger den ganska mycket.. den säger att vi alla är falska ibland.. det här inlägget till exempel är falskt, för även om det bara verkar vara rent babbel så har jag jobbat en del för att försöka få ut det på ett hyfsat förståeligt och intressant sätt. de gånger jag faktiskt lyckas säga något smart så är det alltså inte speciellt spontant. men jag menar, det gör ingenting om vi inte alltid är smarta och coola - vi är ju bara människor. i grund och botten vill alla bara må bra, ändå finns det så mycket där ute som får oss att må dåligt. mobbning (eller utanförskap överhuvudtaget), dålig mat, reklam, pengar.. skit. 

se, nu försöker jag säga det själv i alla fall.. jag är hopplös! min poäng med dagens inlägg var egentligen att hänvisa mina ynka få läsare till en ooh så smart tjej som ofta säger det där jag vill ha sagt, och hon gör det så bra.
men nu ska jag sluta tjata.. klicka här! för att läsa. och sov gott!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious