Korrigering

  2011-04-13 / 19:16:51 / Allmänt /
Fluminlägget jag skrev för några dagar sedan var det nog ingen som förstod. Nu har jag hittat en bättre formulering:
"I litteraturen är det lätt att få översikt. En sådan här upplevelse gör att man får insikt i att verkligheten inte alls är så överskådlig." (Pontus Karlsson, https://www.studera.nu/download/18.7af281bd12da885dbbb800056440/studera-utomlands.pdf.)

Oscar sover på soffan sen en timme tillbaka och ensamtiden har jag utnyttjat genom att läsa allt jag kan komma över om studier till hösten. Lite studenträttigheter, ekonomitips, intervjuer, arbetsmarknadsprognoser och villkor för utlandsstudier. Det lutar mer och mer åt att jag vill plugga, och alltså inte resa eller jobba, till hösten, och det känns hur bra som helst att det bara är en treårig utbildning med andra året i stort sett menat att det ska pluggas utomlands.

Idag gjorde jag för övrigt min premiär på systemet. Köpte Baileys och ett ekologiskt odlat rött vin, vilket känns väldigt typiskt Madde, så jag är såklart skitnöjd!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious