Så nu vet ni, alla sju!

  2011-04-19 / 15:23:45 / Allmänt /

Eftersom jag fortfarande inte riktigt kan släppa det där med hur löjlig svensk social kultur är, med alla normer och "borde inte"n, så ska jag faktiskt idag vara så osvensk som att säga något rätt ut. Något som man nog oftast tiger om, men jag vet inte riktigt varför egentligen. För är det inte sånt som är precis det man faktiskt vill veta? Inte bara att jag har solat och varit och gymmat idag, utan lite mer användbara fakta.

Hur som helst. Idag var jag på min allra första gynundersökning. Tack vare lite självdisciplin och manipulerande av tankar, var det inte det minsta läskigt eller obehagligt, mest bara intressant. Ibland har man tur och får en riktigt bra, trygg och fullkomligt okänd läkare, och då är det inte så läskigt med sjukhus. Så nu har jag i alla fall, bara för att, fått se mina äggstockar på ultraljud, och vad ska man annars hitta på att roa sig med en helt vanlig tisdag i april, säg?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious