10 dagar kvar

  2011-04-05 / 16:53:22 / Allmänt /
.. tills anmälan ska in inför höstens utbildningar. Idag har jag suttit och läst, skrivit listor och funderat kring vad jag kan tänka mig att jobba med i framtiden. Sedan i somras har jag kommit ganska långt vad gäller att välja bort och jag har nu liksom en vag uppfattning om var jag till slut kommer att hamna.

I stort sett har jag två inriktningar att välja mellan:
1. Friskvård/sjukgymnast/kroppens funktioner
2. Fred/utveckling/fattigdom/miljö/internationella relationer/kommunikation

Alternativ nummer 2 är jag rädd att jag kanske kommer tröttna på, på samma sätt som jag tröttnat på allt malande om växthuseffekten, och så kanske det är lite väl teoretiskt (eller inte??). Alternativ nummer 1 låter dock inte alls lika tilltalande och jag tror kanske att det har lite för mycket med omvårdnad att göra, något jag just nu inte har lust att jobba med.

Men man vet aldrig vart det slutar, för jag har inte riktigt helt släppt övriga alternativ heller (typ lärare, geograf, författare, psykolog, barnmorska, dietist..).


Mand

Vi kanske ska starta en barnmorskeklinik tillsammans? I vilket fall som helst kommer jag hem imorgon, INSANE!!! och jag kommer sakna kina mycket. men jag får träffa dig! och jag har presenter!

2011-04-06 @ 09:22:40
URL: http://bangkoktobeijing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious